aasta…

Aasta sai täis sellest kui ma esimest korda oma teadliku elu jooksul pesa vahetasin. Pesa metafoor õigustab ennast selle sõna mitmes võimalikus tähenduses. Tõmbasin ühest kohast end lihtsalt seinast ning torkasin mujal jälle vooluvõrku. Mingil määral välistasin lühise korral vanas vooluvõrgus enda rivist väljamineku. Tean, et eksisteerib inimesi, kes ei pidanud lühist vanas turvalises kohas üldsegi mitte nii tõenäoliseks ja tõsiseks. Tegin õige otsuse olenemata nende arvamuse tõeväärtusest – arvaku ma seda siis puhtast nostalgiast või rumalusest. Ainult uuest on õppida. Must jääb ikka mustaks, olenemata ajast kui pikalt seda vaadata. Ja uut… seda oli palju.
Sellele mõeldes tuleb naeratus suule ning naeratuse tinginud isikute nägemine mälusopis paneb kohe ka imestama. Ei mitte sellepärast, et neid oleks raske ette kujutada, meenutada. Imestama, sest nendest olenes selle elulise ekspeditsiooni eksisteerivus. Ja ausalt, mina ei saa täpselt siiani aru, miks ka nemad seda tulusana nägid. Või noh… ma TEAN faktina, et oleksin nende asemel sama teinud, aga mina TEANGI… asju. “Juhusele tuleb anda võimalus” ütles keegi võõras kunagi ning 10 minuti pärast viskas oma mersu võtmed minu suunas. Mingis mõttes oli see täiesti normaalne teguviis nii kõrvaltegelasest autoomanikule kui ka neile kellega uut vooluvõrku aasta tagasi jagasin. Kuradi normaalne on tegelt eeldada head, oodata seda oma igast otsusest. Millegi pärast ei tehta seda NII tihti kui “kuradi normaalne”-diagnoos eeldaks.
Hea meelega tuleks, minu aastataguse aastapäeva “ime” juurde tagasi, aga tunne läks pealt ära. “Motivatsioonikriis anno 1989” polegi minu ainuke nimi – “Püsimatus anno sünd” sobib ka.
Igatahes tänan kõiki asjas osalejaid, nii neid kellega peale geograafilise pidepunkti vahetust juhtmed sassi läksid, kui ka neid, kes esimeseks väljahüppeks minu kodu-pesa piisavalt kõrgele punusid.

~ kirjutas sleepingisoverrated &emdash; 24. veebruar, 2010.

Lisa kommentaar

