uus algus

Algused pakuvad pinget. Kui keegi paluks mul enda kohta ühe lausega midagi tutvustavat öelda, ütleksin… reaalselt kindlasti midagi väga rumalat… aga ma tahaksin öelda, et mulle meeldib eksperimenteerida, uusi asju proovida ja sellega koguda emotsionaalset pagasit, sest see on aja kõrval teine asi, mis hindamatute asjade nimekirjast pähe tuleb – kogemused, kohaliku pildi täiuslikus ja see tähendabki põhimõtteliselt pidevalt uute asjade proovimist, uute väljakutsete püstitamist, uutega alustamist – uute alguste tervitamist.
“Uus” on siin ikkagi märksõna ja, seega ka, märkimist vääriv. Vana algus pole ju ikkagi algus, vaid tsükkli järjekordne samm. See aitab küll materjali kinnistada aga, olgem ausad, kulub kiiresti. Saagis kuivaks kokku – konsentratsioon oleks lõpuks nii väike, et leida midagi uut on oluliselt suurem tahtmine, kui jätkata vanaga.
Mind pandi hiljuti häbi tundma minu teadmiste puudumise üle laiast maailmast – no, et ma ei loe lehte igapäev. Ega ajalooraamatuid. Et ma ei tea sõdade kuupäevi või mis värk selle ekooliga on või kuidas elu siin või mujal maailmas 50 aastat tagasi käis. Ma ei süvene sellesse ja ma pole kunagi VÄGA täpselt mõelnud miks. Tean vaid, et otsused mingite teiste asjade kasuks on tehtud kaalutletult ning põhjendatult.
Sellised asjad aga oleks enda jaoks hea läbi mõelda. Minumeelest. Kõik on põhjendatav – isegi rumalus. Asi ei ole laiskuses seekord. Mulle meeldivad uued teadmised, kui aga tuleb kätte aeg, mil ma peaks hakkama seda kulutama ajalehe lugemisele, kus üle ühe vähemalt on uudis, mille ma võiksin homme unustada, ilma et midagigi minu tulevase elu jooksul muutuks, on sein ees. Saast. Ajalugu ei jookse eest, kui tuleb aeg, mil mul pole võimalust olla tandril, käia ringi, näha asju, teha asju, mängida maailmaga, võtan sellegi ette ja uurin ühtteist.
Nüüd aga lähen proovin midagi uut.

~ kirjutas sleepingisoverrated &emdash; 5. oktoober, 2010.

Lisa kommentaar

